onsdag 14 november 2012

Nu gör jag slut

Allvarligt. Den här supermaten ägg. Inte så super tycker min mage.

I somras började jag helt plötsligt må sjukt illa. Kallsvettningar, magkramper och hela alltet. Först skyllde jag på blåbären i smoothien, de stackarna. Sen kom jag tillslut fram till att min mage hade börjat reagera på ägget som jag knäckte i frukostsmoothien. Bara sådär. Så jag slutade med råa ägg (när man säger det rakt ut sådär så låter det ju, ehm, rätt självklart egentligen).

För någon månad sedan började min mage bete sig illa igen. Efter att ha haft en stålkista hela livet började jag bli rätt så irriterad. Vad nu liksom?

Återigen ägg. Men nu kokta. Tydligen frigörs ett ämne från äggskalen när man kokar ägg och tydligen som vill min mage inte längre befatta sig med det.

Men ägg är ju bra. Speciellt när man har en mamma som har egna höns som får skrota runt bäst de vill. Som tur var så funkade äggröra fortfarande. Inte min  favorit egentligen, men snabb och bra frukostmat.

Så för att variera frukosten i morse gjorde jag äggröra istället för nötgröt. Nähädu, svarade min mage. Fast först på gymmet. Tack och lov bara lite lätt illamående som nu har gått över, men nu får det banne mig vara nog.

Nu gör jag slut. Typ. För att knäcka i ett ägg i nötgröten måste ju funka. Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar