söndag 11 november 2012

Helgen

Fredagen innebar väldigt sent sänggående och rätt få timmars sömn så lördagen blev en vilodag med långsam promenad i dagsljuset. Lördagarna brukar oftast bli vilodagar, antagligen eftersom jag vanligtvis går på ett lunchpass i funktionell styrka på fredagarna och jag brukar bli riktigt slut efter det passet (så även denna vecka då jag svettades så mycket att svetten rann in i mina ögon, vilket sved galet mycket).

I morse dammade jag av ett gammalt kettlebell-pass som jag ofta körde i somras:
- Svingar
- Stående rotationer
- Knäböj med axellyft
- Sittande rotationer
- Crunches
- Clean and press

och så la jag till planka och smala armhävningar mot bänk. Hej tabata-upplägg! Körde fyra rundor och avslutade med Bodycomfs fredagsfight. Hade tänkt mig 10x22 höftlyft, men det blev fyra rundor á 22, en runda á 42 och så drämde jag till med 90 st i sista rundan. Otålighet kan både löna och straffa sig; det brände riktigt duktigt. En promenad följd av en löprunda och så hade jag kammat hem rätt många poäng redan innan lunch.

Jag ligger lite efter med vattnet, men jag tror att det kommer att rinna ner rätt lätt tillsammans med lite salta mandlar framför Solsidan ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar