torsdag 8 november 2012

Novemberutmaning: Vecka 1

FÖRSTA VECKAN AVVERKAD!

Antal poäng: 261

Bra: Full pott för både vattendrickandet, D-vitaminen och stretching av vaderna. Även fin utdelning på löpt km och styrketräningen. En hel del tankning av dagsljus tack vare promenader.

Att förbättra: Yoga med fokus på stretch har jag inte kammat in ett enda poäng på. Tabataintervaller skulle också behöva ett uppryck.

Mått: -2 cm i midjan, -1 cm över bröstkorgen och - 1 cm över magen (som trots allt är menssvullen). Armarna var oförändrade.

Mående: Överlag pigg, stark och glad!


När det gäller kosten så har jag egentligen inte gjort några större förändringar eftersom jag annars oftast äter rätt bra. Nu har jag dock kört utan bröd, godis och spannmål. Den fantastiska nötgröten till frukost och mellanmål i form av avocado, kvarg med hallon, ost, frukt eller nötter. Några bitar mörk choklad. Det låter ju nästan löjligt nyttigt och bra, men det är ju trots allt första veckan. Jag räknar med att det kommer att bli några middagar som kommer att vara mindre bra, men klart att jag får äta sånt. Om jag verkligen vill ha.

1 kommentar: