lördag 3 november 2012

Burn baby burn

Gårdagen var jag ledig från jobbet och hej vad mycket trixigare det helt plötsligt blev att dricka två liter vatten. När jag jobbar sitter jag ju oftast på min rumpa vid skrivbordet och då är det ju lite svårt att ignorera kannan med vatten som står där och blänger på mig. Fast det gick ju bra ändå.

Jag plockade också poäng för vadstretch och träning. Pass i funktionell styrka som var precis sådär kräkjobbigt som gör att passet känns helt underbart. Efteråt.

Jag har ju inte poängsatt något som rör kosten (ja, förutom vattendrickandet då), men har bestämt att plocka bort onödiga kolhydrater (aka de goda jävlarna som jag inte mår bra av). Så vad gör man när det är dags för tacomiddag och man vill åt något knaprigt? Svänger ihop chips, såklart. Efter ett amerikanskt paleorecept. Utan att tänka på att de där amerikanerna krånglar till det med ett annat temperatursystem. Jag sa till och med högt för mig själv "Men hur högt går amerikanske ugnar egentligen? 325 liksom.. Jaja, kör väl på 250 då."

Blev ju lite bränt dårå. Och de bitar som inte brändes blev inte riktigt så krispiga som önskat. Men det funkade! Lite mer krydda och 150 grader så ska det nog funka fint-fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar