fredag 1 mars 2013

Jag och mina pistoler

"Dina vrister verkar väldigt stela" sa min käre sambo redan för några år sedan.
"Nä, de är de inte alls" svarade jag då.

Vilket var ett väldigt dumt svar eftersom mina fotleder är stela. Löjligt stela, I'll tell you. Jag har inte ens tänkt tanken att det är de som hindrar mig från att göra pistols. Nåja, jag kanske ska låta det vara osagt ifall det bara är pga stelheten, men det är åtminstone den som hindrar mig från att komma ner. Det tar bara stopp. Jag såg sambandet först när jag insåg att de flesta andra på flex-passet inte har några problem med att göra en indian squat utan att hälarna sticker iväg från golvet. Ja, och så när min sambo, för 786:e gången, påpekade att jag ju faktiskt är väldigt stel. Då hade jag tillsut, äntligen, vett nog att lyssna.

Alltså: mina vader är korta och mina vrister är stela. Nåja, jag får väl jobba på lite mer med strechen då. Och sen, då har jag minsann inga ursäkter för att inte klara pistols. Faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar