måndag 25 februari 2013

Startskottet

Det blir en utmaning av för min del. Sex veckor har jag tänkt mig, dvs. 25 februari-7 april.

Vad består utmaningen av då? Tja, det blir inget poängsystem den här gången, det blir ramar innehållande lite flum känns det som. Men jag tror på det!

Största fokus blir att hålla mig bort från socker. Den här första veckan blir så gott som fruktlös (hehe) och självklart godislös. Inte för att jag äter speciellt mycket godis annars, men många bäckar små och jag känner av suget efter socker. Jag byter det mesta av frukten mot bär den här veckan helt enkelt. Och så bort med bröd och pasta. Kanske håller jag mig borta från de två senare under alla de här veckorna, kanske äter jag lite.

När det gäller träningen så tänker jag mig mer intervallbetonad kondition. Helst tre pass i veckan. Styrketräningen fortsätter jag med, men den ska bli tyngre. När de här sex veckorna är över ska jag banne mig vara starkare.

Och så yoga och rörlighet på det.

Blir nog bra. Och jag är peppad. Det viktigaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar