onsdag 6 mars 2013

Osexiga åkommor

Igår kom jag äntligen på ett pass som jag har avbokat två veckor i rad (först halsont, sedan tidsbrist). Första gången jag testade Cirkelgym X på Friskis&Svettis och jäklar i min låda vad nervös jag var innan. Skulle jag orka? Burpees, marklyft, pukees, stötar och allt jobbigt man kan tänka sig.

Det gjorde jag. Galet jobbigt var det, men tiden gick snabbt och jag kände mig nöjd efteråt. Bestämde mig för att gå på passet nästa vecka också.

Och nu sitter jag här, med ett knä som som gör ont som fan. Google och kollegan som har jobbat som ambulanssjukvårdare verkar rätt överens om att det handlar om en inflammerad slemsäck. Och jag tjurar. Nu när jag har hittat två äckligt jobbiga pass som får upp pulsen ordentligt så kan jag knappt röra vänsterbenet. Röra sig ska man visst fortsätta göra, men jag tror inte att det funkar med något intervallpass på fredag. Knappast cirkelgym-passet på tisdag heller.

Jag har haft något liknande förut och den gången gjorde det så ont att jag bara låg i sängen en hel dag. Det blev liksom värre och värre och så helt plötsligt släppte det. Mycket märkligt, men jag hoppas, lite i smyg, på att det blir samma sak nu. Att det inte alls är en inflammerad slemsäck, något som går över barasådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar