torsdag 6 december 2012

Lära känna-fasen

Jag saknar november lite. Träningsrutinen. Måndagar med body balance på lunchen, tisdagar, onsdagar och torsdagar med styrketräning och fredagar med lunchpasset i funktionell styrka. Jag saknar det nog mest för att det var enkelt. Jag behövde inte tänka så mycket, bara göra.

Den här veckan är min första på Friskis och jo, utdelningen har varit hyfsad. Jag kom överens med mig själv om att det här får bli en mellanvecka. Det räcker med att passen har varit ok. Vi håller ju fortfarande på att lära känna varandra, trots att vi redan per definition kilar stadigt.

I tisdags gick första passet av stapeln. Kände mig lite vilsen, men fick ihop ett helt okej pass med ben, rygg och axlar. Blev peppad av alla redskap och maskiner som inte fanns på gamla gymmet. Men vilsen, som sagt. Så jag bokade in en genomgång- (och blev rätt stolt över mig själv, om det är något som jag är extra dålig på så är det att be om hjälp.

I onsdags löpte jag lite och lyckades sedan leta mig in till cirkelgymmet (mitt lokalsinne är ett kapitel i sig). Två varv med planktabata mellan.

I morse blev det yoga/stretch hemma innan jag gav mig ut i klass 1-varningen (som vi, här i Norrland, kallar helt vanlig vinter) och åkte till Sundsvall med några kollegor. Hade en vag tanke om att nöjesskotta när jag kom hem, men soffan lockade mer. Dessutom behöver jag ladda in för jobbets julfestmaskerad i morgon kväll.

Fast innan den går av stapeln tänkte jag hinna med ett pass på gymmet i morgon. Axlar och triceps känns som en bra plan. Mycket pepp trots att jag är sjukt trött just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar