onsdag 26 december 2012

Julens träning

I söndags skulle jag köra ett relativt snabbt pass på gymmet innan det var dags att se Hobbit på bio. Fast jag hade liksom lite svårt att slita mig. Jag hann i tid till bion, men med rätt skakig kropp. Fasade lite inför att julaftonen skulle innebära samma mördade träningsvärk i benen som förra veckan, men den här gången var det ryggens tur.

En kort och lugn jogg på julaftonens morgon blev det ändå, följd av en del rullade på foam rollern och igår vila.

I morse vaknade jag med sjukt dåligt humör och det dröjde rätt länge innan jag förstod att det var utebliven träning som var problemet. Snöskottning i all ära, men min kropp verkar behöva lyfta vikter numera.

Uppvärmningen idag blev 2,5 timmes skottning (vi avverkade både infart och garagetak) och sen hemmaträning i form av svingar, fyra tabator och så höftlyft och bröstpress på boll.

Betydligt lugnare i kroppen nu kan jag säga.

1 kommentar: