onsdag 19 december 2012

Aj!

Jag gillar att träna ben. Speciellt lår och rumpa. Antagligen för att det handlar om stora muskler som jag dessutom är rätt stark i.

Fast inte tillräckligt stark för att kunna göra pistols, som sagt. Så jag googlade och la upp en plan. Körde enbensknäböj med pallhjälp (ner i knäböj, nudda pallen med rumpan och så upp igen) i lördags. 4x10 stycken på varje ben. Gick finemang. Och på söndagen dök träningsvärken upp. Mestadels i rumpan, men även i låren.

I måndags kunde jag knappt röra mig, men igår, när värken har lättat rätt bra, så körde jag benpress och knäböj på gymmet. Har inte kört enbensbenpress tidigare och hej vad det tog. När jag sedan skulle ta mig nerför trappan till flexpasset så bar knappt benen, men efter flexen kändes det inte så farligt.

Under dagen igår var benen rätt möra och när jag skottade på kvällen så kände jag den komma krypande. Eller nä, den galopperade snarare. Jag rullade lite på foamrollern när jag kom in och jo, det kändes nog bättre.

I morse kom jag knappt in i bilen.

Träningsvärken from hell har satt sig i både rumpa och lår och visst, träningsvärk kan vara skönt, men det här är ju löjligt. Jag sitter och blänger mot trappan på jobbet eftersom jag vet att jag måste ta mig ned för den på lunchen. Och sen upp. Och så ned igen.

Hej, mitt namn är Linda Kylskåp och ledstången är min bästa vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar