måndag 3 december 2012

December

Men nä. Det blir ingen utmaning i december. Jag var inne på att försöka komma upp i samma poäng fram till 24 december som jag hade gjort under hela november. Men nä. Utmaningen får helt enkelt bli att göra saker jag mår bra av eftersom jag mår bra av dem, inte för att samla så många poäng som möjligt. Komma ihåg att dricka rejält med vatten, äta D-vitamin och stretcha vaderna ändå. Den här Duktiga flickan i mig går såklart igång på att samla poäng och redovisa, men när fokus hamnar på samlandet i sig så känns det lite fel.

Så. Den stora utmaningen: fortsätta må bra. Och våga klampa in på det nya gymmet. För det mina vänner, det är läskigt. Jag gillar att kunna planera och nu, när jag inte har stenkoll på var alla maskiner står t.ex. så känns det lite motigt att åka till gymmet. För att det är nytt. Inspirerande, javisst. Men läskigt. Och nyttigt.

2 kommentarer:

  1. Oj, det där träffade mig mitt i prick. Samlandet för sakens skull. Att få registrera poängen... Men kvaliteten då? Hm... kloka ord!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kvaliteten är jag egentligen inte så oroad över, men jag vill liksom göra grejor för att jag mår bra av det, inte enbart för att samla poäng. Annars skulle jag ju behöva samla varje månad och då lär jag ju bli knäpp på kuppen :)

      Radera