onsdag 16 januari 2013

Listigt

Min idrottsbakgrund: Jag red och spelade fotboll när jag var yngre. Ridningen var mest bara rolig, fotbollen var rolig så länge det inte handlade om konditionsträning. Sen hade jag en ganska lång period då jag mest bara promenerade. Gjorde några halvhjärtade försök att börja springa, men gav upp. Sen hittade jag body balance som jag gick på regelbundet sju år innan jag i december 2012 bytte till ett gym som inte har Les Mills utbud.

I mina öron när jag tränar: När jag kör styrka så vill jag gärna ha rock, när jag springer däremot får det gärna vara gladpop. I somras märkte jag att det var väldigt skön att springa utan musik i skogen.

I min träningsväska: Mycket. Jag tränar oftast innan jobbet och släpar därför med mig ombyte, handduk, schampo, smink, hårtork, miniplattång och allt det där.

Favoritmuskel: Triceps för att den är snygg och jag har lätt att motivera mig att träna den.
Mål med träningen:
Att må bra och bli stark, gärna med synliga muskler.

Favoritövning: Benpress, tricepsdrag med rep och plankan.

Favoritmat: En god köttbit och sallad med roliga grejor i.

Mina inspirationskällor (inom träning och hälsa): Ett gäng träningsbloggar, Fitness Lifestyle och alla starka tjejer på gymmet.

Favoritkonditionsträning: Löpintervaller (som är vidriga, men åtminstone går snabbt att avverka) och 10-minutaren (fick tips genom senaste Fitness).

Favoritmellis: Det varierar, men gärna kesella med nåt gott till. Just nu kanelstekta äppelbitar. Mmm. 

Då tränar jag allra helst: I början av dagen.

Mitt bästa kosttips: Att hitta en kost som man själv trivs med och mår bra av.

Favoritlivsmedel: Svårt. Men får väl säga kokosfett då.

Mitt motto: Do more of what makes you happy.

Hälsa för mig: Att vara glad, frisk och stark så att jag orkar med de där stunderna som känns åt helvete (för de kommer ju, oavsett).

Min favoritfrukost: Det varierar också, men nu på sistone har smoothie börjat segla upp i ledningen igen. Gärna med kokosvatten, banan, kiwi och bladspenat. Spenat mest för den fina färgens och nyttigheternas skull, känner nog inte smaken egentligen.

Så sover jag: Bra, överlag. Helst åtminstone åtta timmar.

Finns det någon träningsform som du är nyfiken på att testa? Boxning skulle vara roligt att testa. Och crossfit, men det är jag mest livrädd för.

Detta tränar jag allra helst i: Funktionskläder. Gärna Nike och Kari Traa om jag ska vara sån som pratar märken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar