fredag 1 januari 2016

Att backa och ta om

2015 lärde mig först och främst att ha tålamod. Och att gilla läget. Jag hoppas att jag kan ta med mig det och komma ihåg att tiden kommer, vad det än må gälla.

Min plan har varit att köra på som vanligt när jag börjar jobba. Min älskade morgonträning på gymmet. Tre, helst fyra, gånger i veckan.

Sen kom jag på mig själv med att hasta iväg istället för att pejla av läget. Om vi säger såhär; mitt sömnrekord under det senaste året är tre timmar i sträck. Hur stor är chansen att jag ska orka med gym innan jobbet med den sömnkvoten i bagaget? Rätt liten ja.

Så istället tänker jag såhär när det gäller 2016:
Januari-februari
Se vilka rutiner som går att få till. Sikta på två pass styrketräning i veckan och då helkroppspass. Helst i gymmet, men går det inte så får det bli hemma. Styra upp vardagsmotionen genom att parkera bilen en bit ifrån jobbet. Har ingen möjlighet att åka kommunalt och hoppa  av några hållplatser tidigare eftersom det inte går några bussar här ute. Två mils promenad/cykling/löpning enkel väg tänker jag inte ge mig in på.

Mars
OM två pass i veckan på gymmet känns görbart så blir PT-timmar min födelsedagspresent till mig själv. Det lutar mot PT online men vi får se. Plus vardagsmotionen såklart. Nån gång här kommer jag antagligen att börja sukta efter löpning OCKSÅ men fram till sommaren blir det styrketräningen. Möjligen nåt skönspring ibland men inte mer än så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar