torsdag 21 januari 2016

Läget som ligger

Parkera en bit ifrån jobbet? Pfft. Det kräver ju liksom att jag kommer iväg hemifrån i bra tid och de här veckorna har liksom snorsugning och galet snöande liksom kommit i vägen.

Fast jag har åtminstone kommit ut på promenader på lunchen rätt många dagar. Och så kom jag på att jag vid förmiddagsfikat kan ta en promenad runt kvarteret innan jag dricker min kopp med kaffe innan jag sätter mig och såsar i köket med mina trevliga kollegor.

Och idag har jag lunchtränat. Jag gillar egentligen inte lunchträning eftersom det är mycket folk och det blir lite stressigt tidsmässigt, men idag var det premiär och det funkade faktiskt. Jag skulle kunna halvera promenadtiden på tio minuter genom att ta bilen, men det tar liksom emot att ta bilen till gymmet. Det funkar ändå att gå eftersom passet inte tar så lång tid. Följer ett pass som Styrkebyrån poddat om och det känns effektivt och bra. Plus att passet jag körde idag innehöll marklyft och chins. Mina roligaste två. Dessutom var det inte lika fullt i styrkedelen på gymmet som jag befarat eftersom de flesta verkar gå på ett gruppass just den tiden på torsdagar. Win!

Upplevde dock nåt som jag inte varit med om förut nu efter lunchen: ögonflimmer i form av blixtar. Lite obehagligt och rätt omöjligt att fokusera på skärmen, men det gick över efter typ en kvart. Vatten en liten skål med kvarg styrde upp det. Eller så hann lunchen sjunka ner helt enkelt.

Planen är att testa att träna på tisdag morgon till veckan och sen förhoppningsvis få till pass varje tisdag och torsdag. Om jag dessutom får till ett tredje så får det bli på helgen. Ett såntdär extra roligt pass som liksom innehåller bara gottiga saker, utan press och stress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar