måndag 7 oktober 2013

Hej oktober (lite sent)

Förra veckan hipp som happ-tränade jag för att väcka kroppen efter förkylningen. Den var rätt svårväckt, kraften var liksom inte där, men på väg mot banan åtminstone.

Nu har jag dragit igång ett nytt upplägg. Jaja, man ska hålla sig till ett upplägg länge för resultat, men min hjärna behöver lära sig ett och annat. Till exempel att det inte ska köras få reps och tre sets hela tiden. Lär dig stå ut med fler sets. Och fler reps, för all del. Så kort periodisering blir det, med hjälp av ett upplägg som jag tjuvat från Sockertjocken.

Vecka 1: 9 reps
Vecka 2: 3 reps
Vecka 3: 6 reps

osv under 12 veckor tänker jag mig. Antalet sets har jag inte riktigt bestämt mig för än. Min comfort zone ligger på 3 sets så den här veckan kör jag fyra. Kanske fler nästa vecka och färre den tredje veckan? Vi får se.

Och så en stor dos yinyoga, styrkekondition och rörlighetsträning på det. Blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar