onsdag 3 april 2013

Morgontränaren morgonsov

Morgonträning är min grej. Åtminstone på gymmet (för hemmaträning så är jag fortfarande lite bekväm om mornarna). Oftast morgontränar jag innan jobbet tre dagar i veckan. Har inga nämnvärda problem med att komma upp strax efter fem, speciellt inte nu när det är såpass ljust ute vid den tiden. Morgonträning brukar bädda fint för ett bra humör under jobbdagen och en skön trötthet på kvällen.

I morse ringde väckaren 05.07. Jag har ett svagt minne av att jag tänkte att jag sovit så dåligt under natten att jag nog borde fortsätta sova så jag stängde hela sonika av väckaren. Började trycka lite planlöst för att ställa en ny väckartid, men nä, det var ju för krångligt så jag la bort mobilen och somnade om.

Nu vaknade jag i hyfsad tid ändå, jag försov mig "bara" en halvtimme, men mycket märkligt beteende från min sida. Tydligen krävde kroppen extra sömn, och det ska den ju för all del få, men då kan den ju se till att ställa om väckaren också. Ok, kroppen?

1 kommentar:

  1. Morgonträning är grymt! Om man väl orkar upp vill säga :). Det är en sådan skön känsla att träna innan dagen sätter igång på allvar tycker jag, att ha den där träningskänslan i kroppen under hela dagen som kommer! Fast allra helst älskar jag att träna på förmiddagen.

    SvaraRadera