söndag 7 april 2013

De sex veckorna är förbi

Den här utmaningen. Jag glömde snudd på bort den. På ett bra sätt.

Jag har ökat på vikterna på gymmet. Vågat testa gränserna.Vad är det värsta som kan hända om jag lastar på några extra kilo? Att jag inte orkar och får sänka. Men för det mesta så har jag orkat. En gång flinade jag till och med av lycka över att orka de skitstora hantlarna när jag körde hantelpress.

Sockret har passerat rätt obemärkt förbi där ute i periferin. Några ynka rutor choklad har försvunnit ner men i övrigt inget godis. När jag fyllde år förra veckan bakade jag till och med sockerfritt och var fullt nöjd med det.

Jag har ätit bra mat. Mycket hemlagat, precis som tidigare, och några mindre bra saker som smakat gott. När det gäller maten så hann jag ju pröva på periodiska fasta ett par dagar också, trots att det inte fanns med i ursprungsplanen. For a reason, visade det ju sig.

Så sammanfattningsvis: Starkare är jag. Mer synliga muskler vete fan om jag har, men min rumpa har lagt på sig lite mer put. Och sockret klarar jag mig rätt så bra utan.

1 kommentar:

  1. Härligt! Låter som om det gått nästan smärtfritt också haha! :)

    SvaraRadera