lördag 27 oktober 2012

Och vilka paljetter sen!

Gårdagen innebar inga vanliga arbetsuppgifter utan det skalades 16 kg potatis, det blandades sallad i 10-litershinkar och bars bord. Och så sprangs det i trappor. Från köket i källaren upp på entréplan och vidare upp till konferensrummet som förvandlats till matsal. Tillbaka ner igen. Och så upp. Jag har ingen aning om hur många vändor det blev. I högklackat dessutom. En trappträning som hette duga alltså.

Eftersom morgonen började med hårdkörning av axlarna och ett gäng intervaller på löpbandet så kan man säga att träningsfrekvensen igår var på topp.

Dessvärre var inte matintaget det. Frukost bestående av äggröra och kaffe (bra), bortglömt mellanmål på förmiddagen (mindre bra), kyckling och jordnötssås till lunch (utan den där salladen till som hade behövts), kesella med kiwi och några mandlar vid 15, en grillad korv utan bröd i farten vid 17 och så kanske 10 st skivor rostbiff mellan 18 och 21. En tortillapizza med salami när jag tillslut landade i soffan hemma. När jag räknar upp det så låter det ju mycket, men nja. Och kött, kött, kött känns ju sådär.

Matslarv + fysiskt ansträngning + stress hela dagen och kvällen lång alltså. Kom i säng strax innan ett och vaknade vid åtta utan att kunna somna om. Har känt mig bakis hela dagen, trots att jag inte drack något igår. Väldigt lämpligt med en träningsfri dag alltså. Tog en promenad i gnistrande snö i förmiddags, men det räknas som återhämtning.

Tidig kväll får det bli ikväll. Och förhoppningsvis tidig morgon med löpning och armhävningsutmaningen i morgon. Kommer bli fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar